Logo regionálního portálu mbudejovicko.cz

Regionální zpravodajství

Zrušení pošty v Moravských Budějovicích s vedením města nikdo nekonzultoval

Barbora Pokorná, OKSŠ, Moravskobudějovický zpravodaj
středa 17.5.2023

Ilustrační foto
Autor: Luboš Janoušek, Moravsk...

To, že Česká pošta zruší kvůli úsporám od 1. července tři stovky svých poboček, je skutečnost všeobecně známá. Rušení se týká i provozovny na nám. ČSA v Moravských Budějovicích. Vedení města absolvovalo v dubnu schůzku s regionální manažerkou pošty a my vám prostřednictvím rozhovoru se starostou města Martinem Ferdanem přinášíme odpovědi na otázky týkající se tohoto problému.

V seznamu uveřejněných poboček České pošty určených ke zrušení je i jedna v našem městě. Byla s vámi záležitost se záměrem zrušit pobočku pošty, která je v centru města a sídlí v budově, která je majetkem města, konzultována předem?

„Zrušení pobočky České pošty – v našem případě č. 1 na náměstí ČSA – s námi dopředu konzultováno nebylo. Dozvěděli jsme se to, jako každé jiné město v této republice z dopisu, ve kterém nám Česká pošta svůj záměr oznámila.“

Hledáte řešení k zachování pobočky, nebo se jedná o konečné rozhodnutí České pošty?

„Nedávno proběhlo na našem úřadě společné jednání vedení města s regionální manažerkou České pošty. Zástupci pošty s námi byli ochotni vyjednávat o tom, kterou pobočku zanechají v provozu. Nicméně trvalé zrušení jedné z nich je konečným rozhodnutím pošty a na něm se již nic měnit nebude. Naše město mělo v plánu vyjednávat o zachování pobočky na nám. ČSA – prostřednictvím projektu „Pošta Partner“, zjistili jsme ale, že s tím pošta musí souhlasit a toto řešení je pro ně v současné době nepřijatelné, neboť pobočka je pro ně v tomto okamžiku ztrátová.“

Pobočka u nádraží je poměrně vzdálená od centra. Víte, proč byla ke zrušení vybrána ta v centru města?

„Podle vypracovaných statistik a ukazatelů České pošty je prý dvakrát až třikrát více vytížena pobočka u vlakového nádraží, tedy pošta Moravské Budějovice 2. Zároveň je na ní zajištěna bezbariérovost, je zde komfortnější parkování a navíc má více odbavovacích okének, která se budou veřejnosti otevírat. Předpokládá se totiž, že otevřeny budou tři přepážky a v exponovaných časech, kdy je pošta vytížena a využívána veřejností nejvíce, bude posílena ještě o jednu přepážku. Do budoucna bude ještě oddělen samostatným okénkem Czech point a bankovní služby, které jsou na odbavení u přepážky časově náročnější. Nebude tedy docházet ke zdržování ostatních klientů.“

Jaký postoj v této otázce zaujmete?

„Vzhledem k tomu, že se jedná o defi nitivní rozhodnutí České pošty, nezbývá nám nic jiného, než se s ním smířit. Udržet pobočku na nám. ČSA ve spolupráci s Českou poštou pod vlastními křídly není možné. Na společném jednání jsme proto trvali na tom, aby v zájmu klientů, kteří poštu využívají, bylo otevřeno co nejvíce přepážek. Pošta chce od 1. 7. za ušetřené náklady zmodernizovat svoje služby a na jednotlivé pobočky zakoupí vyvolávací zařízení. Na podzim bychom se pak měli sejít a společně celou situaci zhodnotit. Jak jsou klienti na přepážkách odbavování, kolik v průměru trvá odbavení jednoho klienta na přepážce apod., případně učinit společné kroky k tomu, aby byla veřejnost spokojenější.“

 

Článek byl převzat se souhlasem vydavatele ze zpravodaje Moravskobudějovicko. Titulek je redakční.

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama